FANDOM

Tna-logo
Total Nonstop Action Wrestling (TNA)
– amerykańska federacja wrestlingu, założona przez Jerry'ego Jarretta i jego syna Jeffa Jarretta w maju 2002 roku. Aktualnie pakietem większościowym udziałów w federacji dysponuje firma Panda Energy International. Siedziba federacji znajduje się w Nashville w stanie Tennessee. TNA posiada także biuro w Orlando na Florydzie.

Od początku istnienia, TNA było członkiem National Wrestling Alliance i było znane pod nazwą NWA TNA. TNA posiadało prawa do używania pasów NWA World Heavyweight Championship i NWA World Tag Team Championship aż do 2004 roku. W 2004 roku federacja wystąpiła z NWA, ale na mocy pozwoleń mogła nadal używać obu pasów. W maju 2007 NWA anulowało umowę i TNA stworzyło własne pasy mistrzowskie. TNA na gali Genesis 2010 znowu zaczęła używać ringu czworokątnego. Posiada też osobne wejścia dla face'ów i heeli. W TNA pas mistrzowski mógł zmienić właściciela, w przypadku dyskwalifikacji lub wyliczenia do 10 przez sędziego (count out). Dzięki temu zniwelowano przewagę broniącego tytułu. Obecnie nie stosuje się już tej zasady. W roku 2011 główna gala TNA zmieniła nazwę z TNA iMPACT! na iMPACT Wrestling.

Tytuł Aktualny mistrz Data zdobycia Poprzedni mistrz
TNA World Heavyweight Championship Bobby Roode 26 października 2011 James Storm
TNA X Division Championship Austin Aries 10 lipca 2011 Brian Kendrick
TNA Television Championship Robbie E Eric Young
TNA World Tag Team Championship Mexican America 9 sierpień 2011 Beer Money Inc.
TNA Women's Knockout Championship Mickie James 25 sierpień 2011 Winter
TNA Knockout Tag Team Championship Mrs.Tessmacher i Tara 13 marca 2011 Angelina Love i Winter